سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سنگ چینی کریستال چیست؟

سنگ مرمریت

زمانی که برای خرید سنگ ساختمانی در بین انواع سنگهای طبیعی جستجو می کنید با سنگی آشنا می شوید که کمی با دیگر سنگها متفاوت است. و این سنگ، سنگ کریستال است.

البته نه سنگ کریستالی تزیینی که برای ساخت جواهرات از آن استفاده می شود. بلکه کریستالی که از معادن سنگهای ساختمانی طبیعی استخراج می شود و در صنعت ساختمان سازی کاربرد دارد.

سنگ کریستال نوعی سنگ آهکی است که در اثر فشار حرارتی ناشی از ماگمای مذاب و داغ در مدت زمان طولانی، مجددا متبلور شده و بلور های درشتی ایجاد کرده است. بنابراین می توان نتیجه گرفت سنگ کریستال، سنگ مرمریت است اما تفاوت این دو سنگ در همین بلور های درشت می باشد.

و این بلور ها، نقطه عطف سنگ کریستال است. کریستال ضخامت نازکی دارد اما در مقابل مقاوت بالایی دارد. حتی بیشتر از سنگهای مرمریت. از ویژگی های مناسب این سنگ این است که برای استفاده در مکان های مرطوب بسیار مناسب است زیرا جذب آب بسیار پایینی دارد. این مورد تاثیر مستقیم بر روی قیمت سنگ مرمریت کریستال خواهد داشت.

اگر با در جست وجوی سنگی نازک با مقاومت بسیار بالا هستیم یا اینکه سنگ که قابلیت حکاکی داشته باشد و همیشه در معرض برف و باران باشد انتخاب چه سنگی است؟؟ جواب کاملا مشخص است؛ سنگ چینی!

ویژگی ها و مزایای دیگر استفاده از سنگ کریستال عبارتند از:

  • مقاوم در برابر شرایط جوی و تغییرات آب و هوا.
  • به خاطر رنگ سفید و روشن گرما را به خود جذب نمی‌کند و طبیعتی سرد دارد. سنگی منایب برای مناطق
  • قابلیت عبور نور از خود را دارد.

ما این سنگ از تنوع طرح و رنگ زیادی برخوردار نیست. و شاید بتوان گفت این مشکل بزرگِ کریستال است. البته این سنگ به خوبی نیاز افراد به سنگهای زمینه روشن را برطرف کرده است. و پاسخ به این سوال که آیا سنگ چینی و کریستال یکی هستند؟ باید بگوییم که با این توصیف بله.

source: سنگ چینی کریستال چیست؟